2010. november 9., kedd

Kaki és hozzátáplálás

Nagy kő esett le ma a szívemről:a kisfiam 2 nap után kakilt végre!
Másnak talán ez a 2 naponkénti teljesítmény a természetes, de nála a napi 6-8 a normális anyatejes baba lévén, az is szép aranysárga, tejföl sűrűségű.
A bonyodalmat az okozta, hogy elkezdtük az elválasztódást, vagyis a hozzátáplálást, magyarul a szilárd eledelek bevezetését, hisz már 8 hónapos és már ő is szerette volna.
Ennek mik voltak a jelei?
Például hogy magától ül, kint van 6 foga, ha eszünk, kotor oda és tátog, meg ugrál, hogy bármi is az, ő is kér, ha mi olyan jó ízűen esszük(-:
Persze nem kaphat még bármit, de ugyanolyan szép formás kis tányérba megkaphatja a maga kis hámozott és lereszelt körtécskéjét vagy főtt krumplipüréjét.
Tehát szilárd ételek:nem vagyok híve az üveges püréknek, bár kóstoltam és finom is, de a friss étel akkor is jobb, meg abba bele van reszelve az összes szeretetem(-:
Nagyon ódzkodtam eleinte a hozzátáplálástól, mert végre belerázódtunk a szoptatásba, erre megint változtathatunk...
Olyan félelem és kétségbeesés lett úrrá rajtam, amikor 3 nappal ezelőtt egy egész lereszelt körtét bepuszilt+jó adag krumplipürét is, hogy azt leírni nem tudom.Ugyanis ezáltal sokkal kevesebbet szopott, fejnem kellett, mert tejcsi volt bőven.
Úgy éreztem, nincs már rám szüksége és nem tudtam, hogy ha nem a szoptatással, akkor mivel fogom tudni kifejezni neki a szeretetemet ezentúl és végtelen imádatomat.
Az elmúlt napokban így karácsony előtt ezek miatt nem sok ünnepi hangulatom volt, helyette céltalanul, tanácstalanul és lelkileg erőtlenül járkáltam fel és alá a lakásban, nem találtam a helyemet...nem kellek a picikémnek...már nagyfiú...nem kell neki anyaanyaanya!!!
De hát ilyen hamar?
Hogy lehet ez?
Én úgy terveztem, hogy 3-4 évig is szoptatom, ha igényli, erre tessék.
Aztán hirtelen észre vettem, hogy hisz aznap még nem is kakilt.
Na K.O.!!!
Utánaolvastam és kérdeztem és sikerült kiderítenem, hogy ha túl gyors a hozzátáplálás, az okoz székrekedést (a baba mohóságáról nem írtak...), hőmérővel kell picit piszkálgatni a popó bejáratát, illetve Mecsek teát (kamilla-ánizs) kell itatni vele, de csak kortyokat és 1.5 l forró vízhez 1 filtert pár percig áztatva.
A tea többi része rám maradt, igyam meg, nekem is jó.
Hát így...és sokat énekeltem kaki-csalogató dalocskákat, amit Csibém nagyon élvezett, de a kaki csak nem akart kijönni.
Aztán ma este 21 körül végre megérkezett!!!
Hurrá!
Ma ismét nyugodtan alhatok.
Ja és a kisfiam ismét zavartalanul és teljes odaadással szopizik, a hozzátáplálást pedig 3-4 naponta 1 kávéskanállal fogjuk csak emelni, hogy hozzászokhasson és a belei kitágulhassanak az új emésztéshez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése