2010. november 14., vasárnap

Idézetek

Az Okosan Szeretés 10 Parancsolata



1/Ne vegyél nekem dolgokat, amelyekre Te hiába vágytál! Ne érezz bűntudatot, ha nem tudsz megadni nekem mindent, amire fáj a fogam. Néha csak azért kérek valami, hogy lássam, hol a határ.

2/ Add nekem az idődet.

3/Kérdezd meg mi történet velem az iskolában! Beszélgess velem arról, hogy mit gondolok. Érdeklődj afelől, hogyan oldom meg feladataimat! Taníts engem a jóra, és mond el, mi a rossz! Vitassuk meg terveinket! Bátoríts választásaimban! Dicsérj, ha megérdemlem! Terelj jó útra, ha tévedtem!

4/ Higgy nekem, bízz bennem! Irányításoddal jó utat fogok választani. Ha magam mellett tudlak, nem csatlakozom bandákhoz, távol tartom magam az alkoholtól és a drogtól. Magyarázd meg nekem a gyógyszerhasználat szabályait és figyelmeztess a droghasználat veszélyeire!

5/Szeress, és hagyd hogy szeresselek! Szeress akkor is, ha rossz vagyok! Mutasd ki szeretetedet még abban az esetben is, ha nem tetszik neked a viselkedésem!

6/Bocsáss meg nekem! Fejezd ki megértésedet tévedéseimkor! Add értésemre, hogy mindig van esély az újrakezdésre! Engedd meg, hogy tetteimért én vállaljam a felelősséget! Javíts ki, mondd el, ha tévedtem, de sose tedd ezt meg mások előtt! Kérlek, sose hasonlíts másokhoz, különösen ne a testvéreimhez!

7/Büntess meg, ha rosszat teszek! Ismerd el ha jót cselekszem! Ne parancsolj nekem, kérj tőlem! Ez összetartozásunk érzését jelenti számomra. Ha megkérsz valamire boldogan megteszem majd.

8/Bánj velem úgy, mint a legjobb barátoddal! Figyelj rám, ha szeretnék megbeszélni veled valamit! Még csak gyerek vagyok, de nekem is vannak gondolataim, aggodalmaim. Tiszteld a bánatomat, fájdalmamat!

9/Mond sokszor, hogy szeretsz engem! Erősíts meg abban a tudatban, hogy különleges vagyok, és mindig szeretsz, bármi történjen is. Részed vagyok, valami különös dolog, a szerelem teremtett.

10/Megígérem, hogy megtanulok viselkedni, mondani fogom, hogy „Bocsáss meg!”, „Kérem szépen…”, „Köszönöm.”, „Sajnálom a történteket.” – szóval mindent, amit elképzeltél, amikor beszélni tanítottál. Mondani fogok majd mást is, pl. hogy „Szeretlek Benneteket!”

Mindenekelőtt tanítsatok a szeretetre, hitre és az emberek, országunk tiszteletére!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése